بهترین اره باغبانی در انواع دستی و موتوری

artancompay1

artancompany22@gmail.com

09129218622

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

بهترین اره باغبانی در انواع دستی و موتوری
550

بهترین اره باغبانی در انواع دستی و موتوری که در بازار وجود دارد را می شناسید؟ آیا تنها برند را ملاکی را برای اعتبار و کارایی ابزارهای دستی و موتوری می دانید؟ بهترین اره باغبانی کدام برند است؟ آیا می دانید دارای چه مشخصاتی است؟ در انواع دستی و موتوری اره باغبانی داراری چه کاربرد هایی است؟ اولین نکته در مورد ابزارآلات باغبانی، این است که بدانید کارایی آن ها تا حدی است.

 

بهترین اره باغبانی دستی و موتوری کدام مارک ها هستند؟

در باغداری و کشاورزی، خواه ناخواه سر کار ما با شاخه هایی است که به هر دلیلی مثل خشک بودن، مزاحم بودن و نابجا بودن باید آن ها را ببُریم. گاهی قطر شاخه کم و در حدود ۳ سانت است که از قیچی باغبانی به کار گرفته می شود، اما گاهی بین ۳ تا ۵ سانت قطر شاخه می شود که اره باغبانی دستی گزینه مورد استفاده خواهد بود.

 

در چوب بری ها و نیز امور جنگل‌داری و باغبانی، اگر سر و کارتان با شاخه های قطور تر باشد، انواع اره باغبانی موتوری چه بنزینی و چه برقی کاربرد دارند. همچین برای شمشاد زنی علاوه بر قیچی، انواع اره هم وجود دارد که موتوری بوده  و شاخه های قطور تر را برش می زند.

 

بهترین اره باغبانی موجود در فروشگاه ها کدام مارک ها هستند؟ آیا نام تجاری تنها دلیل خوب بودن آن است؟ یا این که کیفیت و مشخصات خاصی داشته‌اند، جز بهترین های ابزار فروشی ها شده‌اند؟

  • اره باغبانی سامورایی ژاپن، البته به شرطی که برند اصل آن را خرید نمایید. این برند، در کمپانی کانزاوای ژاپن با تیغه ای فولادین و دو طرفه تولید می شود. بیشتر مدل های این برند، مانند c330 LH دارای غلاف می باشند.
  • اره باغبانی سابوتن، دیگر مارک ژاپنی مطرح در فروشگاه ها است.
  • اره باغبانی برگر، توسط شرکت برگر آلمان تولید شده و دارای دسته پلاستیکی قرمز و انواع دسته چوبی می باشد.
  • اره باغبانی رونیکس، تولید دیگر کشور آسیای شرقی یعنی کره جنوبی است.

 

در مورد اره های موتوری، برند های زیر در بازار خوش نام هستند:

  • اره آلکو
  • اره افکو
  • اره باغبانی بوش
  • اره اشتیل

 

اگر اره دارای سوخت بنزینی باشد، سیستم مخلوط کردن بنزین و روغن به صورت اتوماتیک در آن فعال است. در عین حال اره های موتوری، اغلب دارای سیستم ضد لرزش هستند. این امر سبب می شود که در حین کار، کاربر راحت تر بتواند آن ها را کنترل نماید.

همان طور که می دانید، در ابتدا هر برندی با کیفیت و شاید خدماتی که به مشتری می دهد، در بازار فروش بالا پیدا می کند. همچنین شاید این روز ها به دلیل رقبای زیاد، قیمت ارزان تر هم دلیل دیگر در فروش باشد. منتها برند های نام برده شده در بالا، در کل جهان به دلیل طراحی ارگونومی، کیفیت در تیغه و خوش دستی معروف شده‌اند.

اره باغبانی دستی

 

اره برقی باغبانی کوچک

در بین انواع اره باغبانی، مدل های برقی کوچکی هم در مراکز فروش وجود دارند که نه سنگینی اره های موتوری و نه سر و صدای آن ها را دارند.
این مدل ها، ابعاد کوچک تری دارند و هر چند شاخه های قطور را می بُرند، اما برای بریدن تنه مناسب نمی باشند. اره برقی کوچک، اغلب شارژی است و کیف مخصوص حمل دارد. همچنین باید بدانید که کار کردن با آن، مانند مدل های زنجیری بزرگ، زیاد خطرناک نیست و مهارت خاصی هم نمی خواهد. این مدل اره ها را افراد مسن که توان کار با اره های دستی را ندارند، می پسندند.

بهترین اره باغبانی شارژی در بازار ایران در حال حاضر اره های اشتیل می باشد. در حالی که انواع مارک چینی و با قیمت مناسب هم در بازار عرضه شده اند. اما این مارک به لحاظ قدرت باتری و اندازه تیغه در دو سایز ۱۲ و ۳۵ سانتی توانسته بسیار کار آمد عمل کند. اره های شارژی اغلب تک باتری هستند. اما  می توان باتری یدکی آن ها را در بازار پیدا کرد و در نتیجه به سادگی بیش از ۸ ساعت در باغ و یا مزرعه با آن کار کرد.

 

 

نمایندگی فروش انواع اره باغبانی

در مورد نمایندگی های ابزار باغبانی مارک هایی چون آلکو، افکو، اشتیل و نیز در انواع دستی برند های نام برده شده در بالا دارای نمایندگی رسمی و مجاز در کشور هستند. این نمایندگی ها به کل کشور فروش عمده و جزئی خواهند داشت. همچنین مزیت اصلی نمایندگی ها، این است که خدمات پس از فروش می دهند. این خدمات در حین کار با ابزار موتوری، به دلیل امکان خرابی می تواند هزینه های شما را کاهش دهد.

 

اره بنزینی

 

خرید اره باغبانی با قیمت ارزان

پس از آن که با توجه به توضیحات در بخش های قبلی مدل مناسب را انتخاب کردید، باید برای خرید اره باغبانی به دنبال چند فاکتور باشید.

اولاً کیفیت و کاربری مناسب بدون خرابی و یا حداقل خرابی.

دوم امکان سرویس و تعمیر با کمترین هزینه و در زمانی کوتاه .

سوم خرید با قیمت مناسب و ارزان.

خرید ارزان همیشه در نتیجه انتخاب جنس بی کیفیت می تواند به ضرر شما عزیزان باشد.

با این وجود برای اره باغبانی در کارهای معمولی و نه چندان حرفه ای انواع موتوری و دستی مارک های چینی مناسب هستند. برای هرس کردن درختان به شیوه حرفه ای و در حجم زیاد باید سراغ مارک های معتبر تر و حتی اروپایی بروید.

انواع دستی با برندی چون سامورایی ژاپن، نووا کره ای و انواع بنزینی با برند هایی چون اشتیل اصل آلمان و یا افکو ایتالیا .

در روش خرید هم باید چه حضوری و چه اینترنتی مراکز معتبر را پیدا کنید. در نتیجه به دلیل این که اعتماد کردن به افراد مختلف بدون شناخت می تواند سخت باشد، باید در خرید اول از هر مجموعه ای احتیاط کامل داشته باشید.

در سایت هایی مانند دیجی کالا و یا ادوات کشاورزی آرتان با خیال راحت خرید را خواهید داشت. دسترس پذیرری و پاسخ گویی تلفنی مشاوران ما در واحد فروش با راه های ارتباطی مختلف می تواند کمک کند تا شما در هر لحظه از ارسال کالاهای خود و روند سفارش مطلع باشید.

البته در خرید آنلاین مقایسه قیمت ها و مدل های روز ساده تر و سریع تر انجام می شود. هر زمان حتی روز های تعطیل شما دارای امکان انتخاب و  ثبت سفارش خواهید بود.

برای خرید اره باغبانی و هر کالایی چه در انواع دستی و چه موتوری دنبال این هستیم که بهترین کیفیت را با قیمت مناسب تهیه کنیم. برای همین قیمت های متنوع بر اساس بودجه و نیازمان بررسی می کنیم. در هر صورت ارزان ترین اره باغبانی دستی اکنون در پایان سل ۱۴۰۲ کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در انواع چینی نیست. در حقیقت اره های ساخت داخل هم اکنون دیگر نزدیک به ۳۰ هزار تومان شده اند. اره های دسته چوبی و بدون غلاف هستند.

با این وجود در نظر داشته باشید که اره های وارداتی هر چقدر باکیفیت تر گران ترند، به گونه ای که اره دستی برگر آلمان را در برخی مراکز تا ۴ میلیون تومان هم عرضه می کنند. این به دلیل این است که کیفیت و دوام بالایی دارند.

اما اره باغبانی موتوری ارزان هم از ۲.۵ میلیون تومان کمتر نیست. که برای کارهای کم در باغ به کار می آید.

با این وجود اره های موتوری مرغوبی که در بالا اشاره شدند چند ده میلیون قیمت دارند. این تفاوت های قیمتی به دلیل کیفیت هست، اما میزان ارزش ریالی ما نسبت به دلار هم بسیار کم شده و همین تورم زیادی ایجاد کرده است.

اره باغبانی کره ای

 

تفاوت اره خشک بر و تر بر چیست؟

خب شاید در حین خرید با این سوال مواجه شده باشید که اره خشک بر می خواهید یا تر بر؟ طبیعی است که در ظاهر اره دستی باغبانی دارای تیغه و دسته و غلاف باشند. اما در نظر داشته باشید که با توجه به نوع کاری که دارید می توانند تفاوت های داشته باشند. مثلاً اره تر بر شاخه های تر و سبز را برش می زند. همین موضوع سبب می شود تا بتوانید علاوه بر برش مستقیم، برش های منحنی و پیچیده ر هم انجام می دهند. پس دایره کارهایی که اره دستی تربر می توان انجام داد بیشتر است. حالت تیغه ها چپ و راستی است و در هر دو حالت حرکت رفت و برگشت برش را انجام می دهند.

خب اکثر مدل های اره های دستی باغبانی که حالت انحنا دارند تربر هستند. چون در باغ هم شاخه های تر هم خشک سر و کار دارید. اگر دنده های در یک طرف و حالت دیغه صاف باشند خشک بر می شوند.

در بازار اره های چینی، کره ای و البته ژاپنی عرضه شده اند. که شاید بهترین های آن ها سامورایی، لایت از ژاپن و آلتونا از اسپانیا باشد. برند های تایوانی هم با توجه به قیمت ،بسیار بازار پسند و مرغوب هستند.

مشخصات اره سامورایی اصل ژاپن

یکی از بهترین اره دستی  باغبانی در بازار این روز های کشور را می توان اره سامورایی اصل ژاپن نامید. این مارک سال ها است در بازار توزیع دارد و اغلب کشاورزان می دانند که چه مارکی باکیفیتی است. البته در ایران دارای نمایندگی انحصاری نیست و مدل های مختلف از آن در چین تولید شده که بسیار ارزان قیمت تر از نوع اصل است. همچنین اره سامورایی ژاپنی معمولاً غیر رسمی وارد می شود و در نتیجه افراد مختلفی در توزیع آن شرکت دارند.

روی تیغه این اره و کارتن آن ساخت ژاپن بودن نوشته شده است. البته در بازار برند هایی مثل لایت ژاپن یا بهکو کره هم هست که کیفیت خوبی دارند. ولی شاید به دلیل قیمت و کیفیت متناسب سامورایی، اغلب مشتریان در درجه اول سامورایی را درخواست می کنند.

دسته اره سامورایی اصلی سبز قرمز است. غلاف پلاستیکی مشکی با نوشته طلایی دارد. مدل های چینی اغلب ساوورایی یا نام های مشابه هستند.

در فصل هرس و پائیز این مدل ها بیشتر از گذشته مورد توجه هستند. زیرا ابزار خوب در هرس، کیفیت و میزان محصول سال آینده را نشان خواهد داد.

اره دستی سامورایی

 

قیمت انواع اره باغبانی دست و موتوری

خب با توجه به مواردی که در بالا اشاره شد باید بگوییم که انتخاب بهترین مارک های اره دستی  و موتوری کار سختی نیست. بهترین اره دستی باغبانی و انواع بنزینی و یا برقی مارک های اروپایی موجود در بازار هستند.

اما نکته و چالش اصلی میزان بودجه ای است که برای خرید آن ها می گذارید. بهترین مارک اره دستی برگر و یا آلتونا اسپانیا هستند که قیمت های بالایی دارند. شاید برای خرید این مارک ها مجبور شوید بیش از ۴ میلیون تومان اکنون در فروردین ۱۴۰۳ هزینه کنید. پس طبیعی است که مارک های اروپایی اره زنجیری بسیار گران باشند.

در حقیقت شاید موضوع کیفیت در این برند ها انکار ناپذیر باشد. اما در حقیقت برای به دلیل عدم  امکان تأمین قطعات یدکی مارک ها اگر خراب شوند و نیاز به قطعه داشته باشند، دیگر از کار افتاده حساب می شوند. چون اغلب قطعات شان پیدا نمی شود. این چالش سبب می شود تا معدود افرادی که می خواهند برند اورجینال بخرند هم منصرف شده و سراغ برند های چینی بروند. اما خوشبختانه برخی برند های چینی دارای گارانتی و خدمات هستند و می توان به راحتی همه این مارک ها را تعمیر نمود. درجه کیفی در برند های معتبر چینی هم بالا است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =