قیمت سمپاش دستی تلمبه ای ۲ لیتری

artancompay1

artancompany22@gmail.com

09129218622

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

قیمت سمپاش دستی تلمبه ای ۲ لیتری
304

قیمت سمپاش دستی تلمبه ای ۲ لیتری عمده و تکی در بازار چند است؟ آیا این نوع از سمپاش ها می توانند کیفیت لازم را داشته باشند؟
یک نوع از انواع سمپاش هایی که در گلخانه ها، پلاستیک فروشی ها و نیز ابزار فروشی ها حتماً مشاهده می کنید، سمپاش دو لیتری است. کاربرد سمپاش دو لیتری و یا حتی انواع ۱ لیتری چیست؟

مدل های یک لیتری مناسب برای آرایشگران، کاربران خانگی برای اسپری محلول یا آب بر روی درخچه ها و گل های آرپارتمانی است.
انواع دو لیتری هم همین کاربری را دارند.
گلخانه داران زیادی در کشور وجود دارد که ابزار باغبانی هم می فروشند.
این ابزار شامل انواع سمپاش کوچک ، اره و قیچی و بیلچه می شود.

اما هر دو مدل نام برده شده در سال های اخیر که گاهاً ضد عفونی سطوح برای مبارزه با کرونا مطرح بود هم مصرف خاص تری پیدا کرد.
در نتیجه در اوایل سال ۹۹ ما با مشکل کمی سمپاش دو لیتری مواجه بودیم.

زیرا همه برای ضد عفونی کردن دنبال ابزار باکیفیت و البته سبک و کارآمد در محیط کار یا خانه و فروشگاه و مدارس بودند.
قیمت سمپاش دو لیتری که دستی و تلمبه ای است هم در همین بازه زمانی بالا رفت. یعنی تا پیش از آن قیمت های ارزانی حدود ۴۰ هزار تومان داشتند. اما همان ها در سال های ۹۹ به بعد با افزایش قیمت مواجه شدند.

به گونه ای که اکنون برای مصرف کننده کمتر سمپاش دو لیتری را می توان مشاهده نمود که قیمتی ارزان تر از ۹۰ هزار تومان داشته باشد.

سمپاش 2 لیتری

آیا تعمیر سمپاش ۲ لیتری ممکن است؟

اما سوال بعدی در مورد سمپاش دو لیتری قابلیت تعمیر است.
مخزن آن ها و همچنین پمپها می تواند خراب شود. خوشبختانه با تولید و همچنین واردات پمپ سمپاش دو لیتری تعمیر سمپاش ۲ لیتری هم میسر شده است. اما خوب پمپ ها حدود ۵۰ هزار تومان هستند. و شاید تنها همین دو بخش در این نوع سمپاش ها وجود داشته باشند. برای همین اگر پمپ خراب شود، تقریباً هزینه تعمیرش با خرید یک سمپاش نو زیاد فرق ندارد.

اما با این وجود قابل تعمیر و تعویض هست.درست است که تعمیر سمپاش ها امکان پذیر می باشد. اما برای سم پاش ۲ لیتری شاید مخزن سمپاش ۲ لیتری مناسب برای تعمیر باشد. و در بازار پیدا شود. در حالی که قسمت پمپ چون قالب های به هم نمی خورد تعمیرش  به سختی انجام می شود. سم پاش دستی ۵ لیتری، انواع ۸ و ۲۰ لیتری هم در پمپ و هم در مخزن قابلیت تعمیر دارند.

دسته، شیلنگ ، لانس و حتی نازل های شان به وفور یافت می شود. لازم است بدانید که در سال های اخیر سم پاش ۲ لیتری شارژی هم روانه بازار شد که متأسفانه با وجود کاربردی بودن و کیفیت خوبش دارای قیمت بالایی است. این مدل ها هنوز در بازار ایران جا باز نکرده اند.

در مورد قیمت پمپ و نیز مخزن که در ایران تولید می شوند، می توان گزینه های مختلفی را معرفی کرد. اما معمولاً رنج قیمت های ساده و سوپاپ دار حدود ۵ هزار تومان با هم اختلاف دارند.
قیمت سمپاش ۲ لیتری و نیز انواع پمپ جهت تعمیر این نوع سمپاش ها در ادوات کشاورزی آرتان بدون واسطه و رقابتی برای تعمیر کاران و نیز فروشندگان در سراسر کشور می باشد.

سمپاش دو لیتری وارداتی

 

قیمت سمپاش دستی تلمبه ای عمده

خب علاوه بر این که سمپاش ۲ لیتری دستی موجود است، یکی از پر فروش ترین سمپاش های دستی انواع تلمبه ای ۲۰ لیتری می باشد. این موضوع در مورد سمپاش های ۸ و ۵ لیتری هم صادق است که نوع دستی دارند. انواع ۸ و ۵ لیتری دارای مخزن استوانه ای هستند و تلمبه روی درب مخزن است. با کمربندی که روی شانه سم پاش را نگه می دارد به سادگی می توانید سمپاشی انجام دهید.

انواع تلمبه ای ۲۰ لیتری کتابی شکل و با دو کمربند روی کمر می توان آن را حمل نمود.

سمپاش های که در بازار مشاهده می کنید تلمبه در کنار مخزن قرار دارد  و باد کردن پمپ به سادگی انجام می شود.

قیمت سمپاش ۵ لیتری دستی با ۸ لیتری تقریباً ۲۰ هزار تومان با هم اختلاف دارد.

برای انواع ۲۰ لیتری قیمت ها از ۴۵۰ هزار تومان شروع می شود. و به بیش از ۱.۵ میلیون تومان در مارک هایی مثل پالمیک اسپانیا و اپوکا ایتالیا می رسد.

این ها قیمت های عمده برای همکاران می باشد. برای مصرف کننده ها قطعاً قیمت در هر شهری بسته به کشش بازار تا ۳۰  درصد بالاتر خواهد بود.

فروش سمپاش تقریباً در شهریور تا پایان دی ماه افت زیادی دارد. اما  می توانید خرید عمده خود را در همین بازه ها انجام دهید تا با افزایش قیمت در فصل فروش سود بهتری داشته باشید.

قیمت سم پاش دستی در سال ۱۴۰۲ در مارک هایی که کیفیت خوب دارند زیاد شده است. اما برای تعمیرات و قطعات هم این چالش افزایش قیمت را داریم.

یکی دیگر از انواع سمپاش های باغی سمپاش استیل است. قیمت سم پاش دستی تلمبه ای فلزی در حال حاضر نزدیک ۳ میلیون تومان می باشد. مدل های کره ای بدنه و قطعات کاملاً استیل داشته و با وجود فلزی بودن بسیار سبک هستند. این مدل ها در بدنه دارای دوام زیادی میباشند. بریا همین اگر قرار است سمپاش دستی با کیفیت خوب بخرید، که عمری باشد این نوع می تواند گزینه خوبی باشد.

 

قیمت سمپاش دستی تلمبه ای فلزی در بازار

در بازار در سال های قبل شاید در دهه ۸۰ و ۷۰ انواع سمپاش فلزی وارداتی از ۵ لیتری تا ۲۰ لیتری مشاهده می شد. این مدل ها اغلب استوانه ای بودند و خب به دلیل وارداتی و اورجینال بودن بسیار باکیفیت بودند. اما قیمت شان هم بالاتر از مدل های تلمبه ای با بدنه پلاستیکی بود.

اما کم کم با افزایش قیمت چشم گیر اجناس اورجینال که عموماً به دلیل تحریم ها و افزایش قیمت دلار بود، این مدل ها از بازار داخلی حذف شدند و تولید کنندگان ایران در تولید انواع استوانه ای ۱۰ و ۲۰ لیتری شروع به کار کردند.

در همین اوضاع و احوال همچنان یک مدل وارداتی به ندرت  در بازار یافت می شود. سمپاش تلمبه ای فلزی کتابی ساخت کره . این مدل بسیار سبک تر از مدل های تولید داخل است. به گونه ای که فرق چندانی با انواع دستی پلاستیکی در وزن آن مشاهده نمی شود. تمامی قطعاتش هم استیل می باشد.

برای همین دوام خوب و پاشش بهتری در آن شاهد هستیم. چون در حالت کلی پمپ سمپاش دستی که استیل باشد دوام و پاشش بهتری را ایجاد می کند.

سمپاش دستی استیل

 

قیمت سم پاش شارژی دستی یا دوکاره

خب علاوه بر قیمت سمپاش دستی  که در بخش قبلی بررسی شد، قیمت سمپاش شارژی دستی یا همان دو کاره ها چقدر است؟ این در مورد انواع برند های موجود  در بازار که از گذشته می شناسید و مارک های جدید  باید بررسی شود. در حال حاضر روند افزایشی تورم را در اوایل سال ۱۴۰۳ مشاهده می کنیم. این در حالی است که دلار و ارز هم نزدیک ۶۵ هزار تومان شده است. برای همین قیمت ها شیب افزایشی خود را از سر گرفته اند.

قیمت سمپاش شارژی یا دستی شارژی دوکاره اکنون در بهار ۱۴۰۳ به حداقل ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در فروش عمده رسیده است. این در حالی است که برای خرید یک مارک معتبر چینی بیش از ۳ میلیون تومان رسیده است.

قیمت سمپاش دستی و شارژی بسته به کیفیت و البته قطعات اضافی می تواند متفاوت باشد.

مثلاً این که شارژر یا پمپ اضافی داشته باشد یک آپشن ویژه است که در تعداد معدودی از برند ها هست. اما پک لوازم اتصال و انواع نازل را تقریباً همه مدل ها دارند. در هر صورت علاوه بر مارک این که قطعات یدکی چه دارند هم در قیمت عمده و تکی موثر است.

 

انواع سمپاش دستی و نیز سم پاش های شارژی که در بازار هستند چینی بوده و برند اروپایی یا پیدا نمی شود یا قیمت نجومی دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =