واردات قیچی باغبانی کوچک و بزرگ هرس

artancompay1

artancompany22@gmail.com

09129218622

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

واردات قیچی باغبانی کوچک و بزرگ هرس
457

واردات قیچی باغبانی کوچک و بزرگ هرس مدتی است که با ممنوعیت هایی مواجه شده است. در  نتیجه بسیاری از برند هایی که تایوانی بودند هم در حال افزایش قیمت و کمی موجودی در بازارند.

واردات و صادرات از جمله اموری هستند که روابط تجاری بین کشور ها را افزایش داده و در عین حال می تواند منافع زیادی از نظر مالی به کشور های فعال برساند. این قبیل از امور هر چند تحت تأثیر روابط سیاسی می تواند فراز و فرود هایی داشته باشد. اما همیشه مورد توجه حکومت ها بوده است.
واردات برای کالاهایی است که اغلب تولید زیادی در داخل نداشته و یا توانایی تولید به دلیل محدودیت منابع وجود ندارد.

در مورد ابزارآلات باغبانی متأسفانه بدون وجود چنین دلایلی ما واردات داریم.

واردات قیچی باغبانی در انواع هرس به کشور

در بین آمار اتاق بازرگانی و نیز گمرک کشور اغلب اقلام کشاورزی مانند قیچی باغبانی، اره دستی و نظیر این ها واردات دارند.
در چند سال گذشته مثل سال ۹۵ بیش از ۱۰ میلیون دلار برای این منظور و تنها برای واردات قیچی باغبانی از کشور ارز خارج شده است.
عمده کشور هایی که واردات قیچی باغبانی را از آن ها انجام می دهیم، ۱۶ کشور بوده اند که برخی از آن ها عبارتند از:

  • چین
  • آلمان
  • اسپانیا
  • ایتالیا
  • ترکیه
  • سوئیس
  • فرانسه

البته بیشترین آمار واردات قیچی باغبانی و ابزارآلات باغبانی متعلق به کشور چین بوده است.
تعرفه واردات قیچی باغبانی و نیز ابزاری مانند انواع اره دستی بسته به مدل و برخی مشخصات تعریف شده است و به راحتی در دسترس افراد فعال در حوزه صادرات و واردات می باشد.

صادرات این محصول می تواند در دستور کار تولید کنندگان ابزار کشاورزی باشد. اما باید به فکر افزایش کیفیت و طراحی محصولات موجود باشند.

قیچی باغبانی خارجی

قیچی باغبانی هرس کوچک و بزرگ

اگرچه این لوازم دستی ساختار پیچیده ای ندارند، اما شاید به دلیل این که هزینه های تولید در داخل مقرون به صرفه نیست، واردات زیادی را به خود اختصاص داده اند.
بد نیست بدانید که علاوه بر واردات قیچی باغبانی هرس کوچک و بزرگ انواع دیگر قیچی ها هم واردات دارند.
خب متناسب با واردات قیچی ها تیغه های این لوازم هم وارد می شود.
قیچی باغبانی کوچک در حقیقت مدل هایی هستند که به ندرت وزن بیشتر از ۲۵۰ گرم دارند. ابعاد و اندازه آن ها در طول کمتر از ۲۱ سانت بوده و به راحتی قابلیت مانور در دست را دارند.

اما قیچی باغبانی بزرگ دسته و بسته به مدل گاهی تیغه های بلند تر و در عین حال وزن بیشتری دارند، که ممکن است تا ۱ کیلو هم برسد.
همان طور که اشاره شد بیشتر واردات قیچی باغبانی از چین است، و خب کالای چینی در ایران به قیمت ارزان معروف می باشد که در بیشتر مواقع کیفیت بالایی هم ندارند.

اما شاید همین دلایل سبب شده تا تعدادی که در هر کارتن از این برند های چینی قرار می گیرد، ۶۰ تا ۱۰۰ عدد باشد.
این در حالی است که برند های اروپایی در کارتن های ۶ تا ۱۲ عددی معمولاً بسته بندی می شوند.
قیچی های بزرگ البته به دلیل ابعاد و وزنشان طبیعی است که در بسته بندی با تعداد کمتر جای بگیرند.

قیچی پیوند زنی خارجی

تولید قیچی باغبانی در کشور

هر چند کیفیت بالای برخی مارک های اروپایی معروف مثل تولیدات کشور اسپانیا و سوئیس سبب شده تا بازار رقابت برای کالاهای ایرانی مشابه سخت گردد، اما کم و بیش تولید قیچی و اره باغبانی در داخل کشور انجام می شود.

از آن جا که رقابت با یک مارک خارجی معروف کمی سخت است، بیشتر تولید کنندگان چنین لوازمی به دلیل مشکلات فروش همواره در انزوا به سر برده اند.
در این خصوص نیازمند حمایت های همه جانبه می باشند. این معضل اگر به درستی ریشه یابی و حل گردد، می توان به جای واردکننده لوازم باغبانی به صادرکننده ای معتبر در کیفیت و قیمت تبدیل شد.

در شهر هایی مانند اصفهان و تهران کارگاه های تولید قیچی و اره باغبانی فعالند.

البته برای تولید انبوه و علمی نیاز به کارگاه های مجهز می باشد تا در حجم بالا تولید دسته ، تیغه و بسته بندی را داشته باشند. امروزه با تغییرات نگرش دولت برای حمایت از تولید ملی ، برخی از وارد کنندگان قطعات را وارد و در داخل مونتاژ و بسته بندی می کنند.

واردات قیچی باغبانی در زمانی که قیمت ارز به بالای ۳۰ هزار تومان رسیده باشد، کمی خارج از هوشمندی است. در نتیجه به سادگی می توان با تولید این ابزار مصرفی اشتغال زایی و گردش مالی و ارزی خوبی ایجاد کرد.

قیچی باغبانی بزرگ

 

قیمت انواع قیچی هرس

با تمام موارد که در بخش های قبلی مطرح شد، برای خرید قیچی باغبانی چه به صورت عمده و چه تکی موضوعی به نام قیمت همیشه بررسی می شود. هر چند برای برخی از صاحبان کسب و کار ها این که بازار منطقه چه چیزهایی را می پسندد، اهمیت دارد. اما گاهاً دیده شده فروش بیشتر بر روی کالاهای ارزان قیمت است. شاید دلیل اصلی این است که در آن منطقه کشاورزی حرفه ای انجام نمی شود. در اصفهان و شهر های غربی و مشهد به دلیل نوع آب و هوا کشاورزی و میوه های زیادی وجود دارد. این گونه هرس کردن هم اهمیت خاص تری پیدا می کند.

مثلاً در مکان هایی که بیشتر پسته کشت می شود،ممکن است قیچی باغبانی مارکی چون باهکو فرانسه،فلکو سوئیس کارایی بیشتری داشته باشد. قیمت هم بیش از میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. اما مصرف کننده کیفیت هرس و دوام برایش اهمیت بیشتری دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + چهارده =