خرید کولتیواتور باغی با قیمت مناسب

artancompay1

artancompany22@gmail.com

09129218622

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

خرید کولتیواتور باغی با قیمت مناسب
16

خرید کولتیواتور باغی با قیمت مناسب در این بازار به توجه به تنوع مدل ها و مارک ها می تواند، کار ساده ای باشد. اما قیمت های تیلر شخم زن از اسفند ۱۴۰۳ در حال افزایش می باشد. آیا دلیلش را می دانید؟

کولتیواتور یک دستگاه شخم زنی کاربردی بسیار کارآمد است که می تواند در بازار ایران با برند های مختلف عرضه شود. این نوع ادوات موتوری تا زمانی شخم زن های دستی مثل گاو آهن استفاده می شدند کارایی زیادی نداشتند.

اما سختی کار با شخم زن های قدیمی بشر را بر آن داشت تا با توجه به پیشرفت های تکنولوژی دنبال ساخت ادوات متنوع باشند تا کار کشاورزی را برای خود ساده تر کنند. شخم زن یا کولیتواتور هم به همین دلیل تولید و ساخته شد.

در ابتدا کار اصلی کولتیواتور شخم زنی و عملیات خاک ورزی بود. اما کم کم با بهبود دستگاه های ساخته شده، کولتیواتور علاوه بر شخم زنی کارهای دیگر مثل سمپاشی ، و حمل بار هم می کرد.

کولتیواور باغی برای زمین و باغ های کوچک تا نه چندان بزرگ کاربرد دارد. در زمین های بزرگ باید از تراکتور استفاده شود.خرید کولتیواتور باغی و عرضه آن در اواسط پاییز تا پایان فروردین به اوج می رسد. در همین شرایط افزایش قیمت این دستگاه را هم معمولاً شاهد هستیم.

کولتیواتور 5 اسب

بهترین کولتیواتور باغی کدام است؟

خب برای خرید کولتیواتور باغی دنبال بهترین هستید؟ بهترین شاید در نگاه اول تولیدات کشور های اروپایی و آمریکایی باشد. اما خب در ایران به جز برندهای چینی مارک دیگری در این نوع دستگاه ها وجود ندارد. در بین برند های چینی درجه های کیفی مختلف وجود دارد. بهترین مارک هم برند کاما اورجینال و دیانا است. هر چند عرضه برند دیانا کمتر شده است.

با این وجود کولتیواتور کاما اورجینال در انواع دیزلی با قدرت های ۵، ۷ و ۹ اسب فروش خوبی در بازار کشور دارد. کیفیت و راندمان این دستگاه برای همه کشاورزان اثبات شده است. اما این مارک هم چینی است.

بخش مهمی از کیفیت کر تیلر کولتیواتور  به دلیل نوع موتوری  است که بر روی آن سوار است. برند کاما جزو مارک های چینی درجه یک در ادوات موتوری است که کیفیت بالا دارد. برای همین برخی برند ها فقط موتور کاما بر روی دستگاه می گذارند و گیربکس و بدنه از برند های دیگر مثل شاخص، اگرو، یا حتی برند های چینی متفرقه مثل mc ، استیلمن و … است.

در نظر داشته باشید که خرید کولتیواتور کاما اورجینال با قیمت بالاتر از انواعی است که فقط موتور کاما باشد. در کیفیت عملکرد قطعاً گیربکس هم موثر است. برای همین احتمالاً کیفیت کامای اورجینال را در انواع دیگر که فقط موتور کاما هستند، نمی بینید.

 

کولتیواتور استارتی دیزلی

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =